Схема виховання дітей старим світським способом, яким виховували нас, на сьогодні вже втратила актуальність. Радянські викладачі говорили, що працювати з дітьми можуть тільки ті, для кого це покликання. Під таким пафосним гаслом ховалося багато, ми приймали це як даність. При цьому, прекрасно пам'ятаємо, що в садок нас віддавали під опіку суворої виховательки зі сльозами на очах. У сучасному розвиваючому саду ми не побачимо виховательку, яка буде загрожувати дитині, якщо він буде розмовляти під час тихої години тим, що заклеїть йому рот пластиром. На щастя, сьогодні в пріоритеті інші методи.
Є цілком конкретні приклади, коли ми розуміємо, що справа не в душевному покликанні, а коли це серйозна робота людини над самим собою. На сьогодні вимоги, які ми пред'являємо до вихователя дуже високі. Він повинен бути освіченим, начитаним, ерудованим і в той же час володіти долею артистизму. Вихователь - людина, яка повинна постійно розвивати себе, використовуючи досягнення науки, і вміти майстерно захоплювати дітей за собою.
Безумовно, є у нього загальні базові знання: рахування, англійська, граматика, так і знання сучасних методів розвитку дитини. Це такі як: метод Марії Монтессорі, Метод Сесіль Лупан, Нікітіних і, звичайно, авторський метод казкотерапія Олени Чернявської. Ці елементи складають і наповнюють програму в центрі розвитку дітей. Плюс, головне тут - навчання в формі казки.
«Емоційність у спілкування з дітьми - дуже важлива складова і ми знаходимо таких же харизматичних людей, - ділиться секретами закулісся методист Аліна Віталіївна. - Тут всередині центру є школа молодих педагогів, які самі навчаються і ростуть кожен день. Це колосальна праця, тому що ми працюємо з молодими викладачами протягом року. Коли до кінця року він зрозуміє, що від нього вимагається - буде супер ».
Приблизна статистика показує, що зі 100% залишається і продовжує працювати 40%. І справа тут не у віці і не в родовищі, а саме в характері людини.«У нашому філіалі на Салтівці є викладач англійської мови, якій близько 40 років, - розповідає Аліна Віталіївна. - Вона разом з дітьми і співає, і танцює, і грає ».
Вихователь повинен враховувати індивідуальні, вікові та фізичні особливості кожної дитини. У дитячому садку головне - створення комфортної атмосфери для дитини, тієї, в якій розкриється його індивідуальний потенціал. Зараз відкрито багато інформації щодо світового досвіду по вихованню дітей. Наприклад, норвежці дуже люблять свіже повітря і природу. Там, в Осло є багато красивих парків і лісів, всередині яких і знаходяться дитячі садки. Незалежно від сезону, малюки проводять дуже багато часу на вулиці. Вони гуляють в парках, годують лебедів і качок, грають там.
Наші українські вихователі з центру розвитку Олени Чернявської багато їздили в Європу, отримуючи досвід роботи там. Робота вихователя будується не тільки на спілкуванні з дітьми, а також у тісній співпраці з іншими представниками своєї професії. І прекрасно, що сьогодні Україна в цьому сенсі відкрила свої очі і вуха.
У світі, коли зміни в освіті відбуваються з космічною швидкістю, цілеспрямована праця педагога над самим собою - запорука здорової атмосфери в саду, і згодом в суспільстві.
Опубліковано: 26.02.2018