Ми працюємо з 8:00 - 19:00 пн-пт
Школа радості Олени Чернявської

Як розвинути індивідуальність дитини у дитячому садку

Сучасні технології в закладах дошкільної освіти

Чи знаєте ви, що участь в різноманітних всеукраїнських конкурсах для закладів дошкільної освіти, наприклад, «Кращий дитячий сад 2017 року» від провідного вихователя (педагога) потрібна наявність спеціального портфоліо, що підтверджує використання інноваційних технологій в процесі навчання дитини.

Дані технології відрізняють старі садки від нових, сучасних smart - установ з абсолютно новим, більш ефективним курсом навчання ваших дітей. При виборі дитячого садка, зверніть увагу на вихователів, навіть в найдорожчому садку можливі помилки рекрутингу. Педагог сучасності - це досконала, гнучка особистість, яка вдосконалюється постійно, при цьому міцно тримаючи руку на пульсі сучасних технологій.

Причинами запровадження інновацій в процесах підготовки дітей дошкільного віку в першу чергу виступають підвищені потреби батьків дітей. Саме ви, дорогі мами і тати є домінантним двигуном стійкої тенденцію розвитку програм навчання для своїх дітей. Кожен батько постійно знаходиться в пошуку найбільш актуального рішення для навчання свого дитя.

Так само, не варто забувати, що перебуваючи в умовах «чистого ринку» виникає здорова конкуренція між дошкільними закладами, що сприяє гонці садків за «місце під сонцем». Впровадження інноваційних технологій і результати їх дії безпосередньо впливають на позицію садка в загальному рейтингу, а чим вище позиція - тим більше клієнтів, чи не так?

Інноваційні запровадження - це не тільки генерація, використання і ротація абсолютно нових програм. Нові технології застосовні практично у всіх сферах дошкільної освіти. Загальний менеджмент закладу, рекрутинг, спілкування з дітьми, батьками, прояв інновацій допустимо практично скрізь.

Давайте розглянемо технології сьогоднішнього часу безпосередньо в роботі з дітьми. У число інноваційних технологій входить безліч методик, зупинимося на основних.

Основні освітні технології сучасності включають:

• технології, що зберігають здоров'я;

• проектно-технологічна діяльність;

• науково-дослідна діяльність;

• комунікаційні технології, інтернет;

• орієнтовно-особові технології;

• технології теорії ігор.

Розглянемо більш докладно кожну з технологій, їх застосування в приватних дитячих садках.

Технології, що зберігають здоров'я

Присутність даних технологій в закладі дошкільної освіти свідчить про наявність спеціалізованих програм спрямованих на зміцнення і збереження дитячого здоров'я. Програми реалізовуються на фоні погіршення екосистеми, неправильного харчування, режиму дня, психологічного виховання.

Реалізація технологій зберігають здоров'я може бути абсолютно різна в залежності від цілей, до яких прагнуть батьки, отже і вихователі. Цілями цих технологій, як правило, є:

• дії, спрямовані на збереження здоров'я шляхом медичного втручання і детального контролю та моніторингу харчування, режиму дня, фаз сну, загального стану здоров'я, психіки;

• дії, спрямовані на розвиток фізичних показників у дітей за допомогою гімнастичних вправ різних видів і методик, наприклад йоги, ушу, цигун, інше;

• дії, спрямовані на оздоровлення культурно-естетичної складової дитини;

• дії, спрямовані на пропаганду та навчання здоровому способу життя за допомогою сеансів рольової гри, різних логоритмік і занять спеціальною фізкультурою;

• дії, спрямовані на корекційний тиск поведінки дитини за допомогою різноманітних терапій, наприклад ароматерапія, кольоротерапія, музотерапія.

Проектно-технологічна діяльність

Проектно-технологічна діяльність в дошкільних закладах реалізується виключно за участю вихователя. Метою даної методики є отримання дитиною максимальної кількості відповідей на питання, що його цікавлять.

Ці освітні технології, в свою чергу поділяються на:

• Проекти одного учасника, проекти пари, фронтові;

• Проекти короткого терміну, середнього терміну, довгострокові;

• Тематичні: сім'я, флора і фауна, громадські та культурні цінності.


 Науково-дослідницька діяльність

Науково-дослідницька діяльність за допомогою використання певного алгоритму, дозволяє дитині правильно виявити і вирішити проблему. В процесі, дитина проводить аналіз, експеримент, робить висновки, вирішує завдання.

Методологія та організація діяльності проходить в кілька етапів:

• Наглядовий етап;

• Етап спілкування;

• Етап постановки досвіду;

• Дидактичний аналіз;

• Створення ситуаційної моделі;

• Дії, пов'язані з дорученнями, обов'язками.

Комунікаційні технології. Інтернет

Технології цифрових комунікацій в наш час отримали просто божевільне поширення, важко знайти дитину, яка не знає що таке інтернет і комп'ютер. Діти пристрасно бажають набратися досвіду в цифровому світі. За допомогою запровадження програм, додатків, ігор навчально-освітнього характеру вдається схилити дітей до пізнання наук на добровільній основі.

Символічні заняття просто не мають шансів перед уроками, в яких присутні гаджети, комп'ютери, ігри та інші аксесуари цифрових світів. Анімація, інтерактив, здатність впливати на події екрану- все це впливає на логічний, емоційний і психологічний розвиток дитини. Підвищує концентрацію уваги.

Багато програм відкривають безмежну можливість відтворення ситуацій з життя, які просто неможливо моделювати без застосування комп'ютерів. Згадайте, як діти вчаться за допомогою комп'ютерної гри Sims. Враховуючи характер дитини, комп'ютерна програма може бути адаптована саме під нього і брати участь в розвитку певної «корзини» навичок.

Орієнтовно-особові технології

 

Ці технології спрямовані на розвиток індивідуальності у дитини за допомогою кімнат оснащених спеціальними сенсорами, кутів індивідуальності, ігор «одної людини». Необхідними приміщеннями оснащені тільки сучасні заклади на приватній основі, такого ви не побачите в державному дитячому садку.

Технології теорії ігор

Ось і дісталися ми до основної платформи всього дошкільного навчання. У всьому світі, показник особистості дитини займає перше місце в будь-якій освітній програмі. Велика частина дорослішання дитини, повинна бути пов'язана з ігровим процесом. Як не дивно, але саме гра володіє найбільшим запасом пізнавальних і навчальних функцій.

Давайте виділимо, основні вправи за допомогою ігор:

• ігрові вправи, які виділяють характерні ознаки предмета - навик порівняння;

• вправи узагальнення предметів за певних ситуаціях;

• вправи, що навчають відмежування реальності від вимислу;

• що виховують правильну комунікацію в суспільстві, реакцію на конфлікти, їх врегулювання.

Наявність сучасних технологій в арсеналі дитячого садка, свідчить про його авторитетність та ефективність методів навчання. Перед вибором дошкільного закладу обов'язково ознайомтесь із загальною методологією освіти і кваліфікацією персоналу.

 

І наостанок запам'ятайте, кожен батько хоче кращого для свого дитя, але кожна дитина індивідуальна і варто враховувати його особисті переваги. Дякуємо за увагу.

Опубликовано: 27.02.2018