Ми працюємо з 9:00 - 19:00 пн-пт
Школа радості Олени Чернявської

Як привчити дитину до читання

Одним з найважливіших факторів розвитку дитини, в першу чергу, розвитку здатності до пізнання – когнітивних навичок – є читання. Для того, щоб привести людину в світ книг і дати йому можливість отримувати з книг те, що насправді там міститься, потрібно навчити його читати та користуватися матеріалом, який є в книзі. Але сучасна ситуація, в якій відеоматеріал превалює й тяжіє над прочитаним значенням, вимагає деяких спеціальних індивідуальних змін у пропонованій стратегії. По-перше, дуже важливим моментом для дитини є поділ літератури на художню і «нон-фікшн». Остання є особливо важливою частиною читання, до якого слід готуватися. З одного боку, потрібно навчитися правильно читати та сприймати художню літературу, аналізувати її та свої переживання з приводу прочитаного. Література існує, як зона співпереживання та тренування для душі, й дитину слід навчити «тренуватися правильно», обирати для себе адекватні книги для читання, щоб набирати з них саме того, що їй потрібно для життя та становлення. З іншого боку, для «нон-фікшен» людині дуже потрібно навчитися знаходити серед потоку книг такі, які дадуть їй відповіді саме на ті питання, які вона собі ставить. Серед них найважливішим є вміння читати тільки ті книги, які дають дійсно робочу та релевантну інформацію, не містять брехні та засобів впливу на свідомість.

Друга найважливіша щабель у підготовці дитини до читання – це аналіз і запам'ятовування. Чим раніше дитина навчиться аналізувати все прочитане, накопичувати та правильно укладати в свідомості прочитаний матеріал, тим більше користі від читання вона отримає. Є чимало спеціальних мнемонічних й інших прийомів роботи над книгами та іншою інформацією, які дозволяють вигравати дійсно багато від одноразового прочитання тексту. Наприклад, технологія «3П»: після прочитання необхідно виділити 3 головні речі, які зрозуміла та запам'ятала для себе в книзі людина; потім потрібно переказати 3 важливим людям те, що прочитав і зрозумів – як відомо, коли ми розповідаємо або доводимо комусь, то самі краще розуміємо прочитане; і, нарешті, потрібно знайти 3 сфери застосування отриманої інформації або прийняти 3 рішення, виходячи з прочитаного, та імплементувати в своє життя. Останній крок – найважливіший – він реально показує дитині, що читання – частина життя, а не абстрактне задоволення, щось важливе та потрібне, ніж можна скористатися, а не просто читання заради похвали або заради того, щоб втекти від незручного та нецікавого навколишнього світу.

Опубликовано: 26.02.2018