Ми працюємо з
RUS
NEW

В якому віці можна говорити з малюком про гроші?

Нам, людям дорослим,що самостійно заробляють собі на життя, не доводиться пояснювати, що життя, на жаль, матеріальне. І багато її благ і красот купуються за кровно зароблені кошти. Якщо влаштувати рейд по дитячих магазинах або відповідних відділах гіпермаркетів, то можна напевно застати ситуацію, коли батьки намагаються пояснити своєму чадові, що не можуть купити річ, яка йому придивилась, адже у них немає на неї грошей. Але, малюк вперто не хоче розуміти, вимагаючи своє.

Якщо розібратися, то дитина не егоїст, вона банально не усвідомлює або не розуміє, що таке гроші. Просто показати їй паперові купюри або сказати, щось на зразок «грошики заховані в картці», продемонструвавши пластикове пристосування, тут не пройде. Треба розмовляти з юним, допитливим розумом на зрозумілій йому мові. Так, коли ж найкраще заводити розмову про фінанси?

Відповідний вік для бесіди

В принципі, для будь-якого малюка гроші є чимось абстрактним і далеким від нього, а тому що не викликає особливого інтересу. Дитячі психологи авторитетно заявляють, що малюк у віці 5-7 років вже здатний в загальних рисах осилити розуміння фінансової сторони життя. Звичайно, якщо говорити з ним на його мові - просто і доступно.

Пояснення має починатися не, власне, з самих грошових моментів, а з того, що дорослі ходять на роботу. А роблять вони це для того, щоб мати грошики. Далі можна плавно переходити до того, що саме гроші є засобом досягнення багатьох цілей - покупки товарів або замовлення послуг. Найкраще розмовляти прикладами: за 100 гривень можна купити ту саму ляльку, яку дівчинці хотілося в магазині, а за 300 гривень, скажімо, можна сходити в аквапарк і від душі повеселитися на різних, водних атракціонах.

Що важливо не упустити або як розповісти про витрати

Якщо пояснення того, навіщо потрібні гроші, дається більшості батькам більш-менш просто, то до статей витрат ситуація складніша. По-перше, багато хто чомусь забуває в розрізі такої бесіди розповідати улюбленому чаду про те, що є товари, які слід обов'язково купити або послуги на зразок комунальних платежів і кредитів, обов'язкових до сплати. По-друге, у дитини, яка усвідомила, що фінанси дають можливість отримати то чи інше благо, складається невірне враження, ніби усі гроші, що є у батьків, можна витрачати так, як заманеться, а це в корені невірно.

Тут мало наводити приклади з життя. Найкраще надати маленької особистості можливість відчути, що таке володіння грошовими коштами і розпорядження ними. Тобто, припустимо, малюкові захотілося купити цукерку на паличці. Дайте йому грошей не на 1, а на 4 цукерки, щоб у дитини залишилася здача. Але, попередьте, що виділена сума - це його можливість є таку солодкість кожен день. Можливо, малюк відразу придбає цукерок на всі гроші і з'їсть їх. Не потрібно з жалості купувати йому протягом 4 днів цукерки. Думати, ніби дитина засвоїв урок, помилково. Не вимагайте з сина або дочки звіт про витрачені кошти, не лайте, якщо малюк їх втратить або витратить не так, як належить. Він вчиться і поки що його помилки - це дрібниці, зате досвід поводження з фінансами безцінний.

Опубліковано: 27.02.2018