Ми працюємо з 8:00 - 19:00 пн-пт
Школа радості Олени Чернявської

Користь дитячого спілкування

Для повноцінного розвитку людини, вже з самого раннього віку, дуже важлива соціалізація її особистості. Спілкування з людьми - це одна з найнеобхідніших речей, нарівні з прийомом їжі. Якщо дитина в дитинстві не потрапляє в соціум, в подальшому їй доведеться подолати чимало труднощів.


 Чому дошкільнятам корисно спілкуватися?

 

  Діти дошкільних років спілкуються багато, будь то з батьками, родичами або іншими дітьми з двору або дитячого садка. Але обов'язковим є спілкування з ровесниками.

До вступу до школи діти зазвичай відвідують дитячі садки, дошкільні заняття і різні секції. Але є й винятки, кому не доводилося бувати в суспільстві однолітків. Такій дитині, як правило, складніше вступати в нові колективи і заводити знайомства. Вони відчувають різні психологічні проблеми при спілкуванні з дітьми і вчителями, а в подальшому з колегами і керівниками.

Дитина, маючи контакт із людьми, активно розвиває в собі:

  1) навички,

  2) вміння,

  3) мову,

  4) соціальний досвід.


Також, починає формуватися його особиста система цінностей і потреб.

 Прямий вплив на соціалізацію дитини надають дорослі. В першу чергу - це найближчі, батьки. Далі йдуть няні, вихователі, керівники дитячих груп. Спілкування дітей з дорослими більш емоційно насичене і інформативне, ніж з однолітками.

 Спілкування в колективі вчить дітей багато чому. Наприклад, ставити себе на місце співрозмовника під час розмови. Допомагають дитині в цьому вихователі дитячого гурту. Вирішуючи різні конфлікти, вони вчать дітей думати не тільки про себе, а й про почуття іншої дитини. Це безумовно один з найбільш корисних навичок для людини, який здатний допомогти їй в майбутньому.


 Як розвинути дитяче спілкування?


Формування особистості людини грунтується на досвіді, який вона отримує від перших в її житті відносин. Дитина, спілкуючись з однолітками, стає розкутою і більш емоційною. Виявляються міміка і виразність, за якими можна зрозуміти її емоційний стан, будь то співчуття, радість, обурення. Можуть виникнути конфлікти, що часом призводять навіть до бійок.

Важливо відзначити, що спілкування між дітьми дає можливість розвивати нестандартну поведінку і відкритість. Діти не можуть собі дозволити робити необдумані і несподівані дії з дорослими людьми, дотримуючись норм поведінки. З однолітками ж цього не потрібно.

Дітям дошкільного віку притаманні індивідуальність, свобода мислення, розкутість. Саме спілкування з ровесниками розвиває і зберігає ці риси.

  Відмітною ознакою дитячого спілкування є розвиток почуття переваги власних висловлювань над відповідними. Через це виникає неузгодженість сторін, що нерідко призводить до конфліктів.

Існують різні форми спілкування між дітьми-однолітками:

 • Емоційно-практична форма. При цьому спілкуванні діти дошкільного віку самовиражаються за рахунок співрозмовника, намагаються привертати до себе увагу, очікуючи відповідної реакції співрозмовника.

 • Індиферентно-доброзичлива. Дана форма спілкування характерна для дітей у віці трьох років. Вони не звертають уваги на дії ровесника, але їх активність поряд з ним значно підвищується.

 • Ситуаційно-ділова форма спілкування. Чотирирічні діти починають вимагати повагу і визнання з боку однолітка, надавати йому якесь значення. Виявляються перші ознаки щільного співробітництва між дітьми, рольових ігор та навіть дружби.

Соціум - невід'ємна частина життя людини. У будь-якій ситуації кожному необхідно контактувати із зовнішнім світом. Саме тому так важливо розвивати  навички спілкування з самого раннього дитинства.

Опубликовано: 27.02.2018