Ми працюємо з
RUS
NEW

Допоможи мені це зробити самому!

Життя дитини в доброзичливій атмосфері, відчуття себе необхідною серед оточуючих людей допоможе їй знайти любов в цьому світі – саме так можна перефразувати один з основоположних принципів системи виховання та навчання, розробленої на початку 20 століття італійським лікарем і вченим Марією Монтессорі.

Педагогічна історія

Марія Монтессорі є першою жінкою, яка отримала медичну освіту та почала самостійну практику в Італії кінця 19 століття. Її лікарська діяльність почалася в спеціальному інтернаті, де проходили реабілітацію діти з вадами розумового розвитку. Спостерігаючи за ними, Марія вивела якийсь звід правил, як допомогти дитині комфортно почувати себе в навколишньому світі, знаходити спільну мову з однолітками та дорослими.

Формування теорії та її перевірка на практиці проходила вже на початку 20 століття, коли лікар-педагог відкрила «Будинок дитини». У ньому виховувалися діти дошкільного та молодшого шкільного віку.

Потім протягом багатьох років Марія Монтессорі видавала навчальні посібники та книги, проводила лекції та семінари для педагогів і зацікавлених батьків, пропагуючи основні принципи авторської методики.

Вже понад 100 років принципи, сформульовані в ній, є одними з найбільш популярних в Європі. Багато поколінь дітей, які відвідували дошкільні установи та початкову школу, працювали за методом Монтессорі, стали успішними в дорослому житті.

У нашій країні про метод заговорили тільки в кінці 90-х років минулого століття, на піку розпаду догм радянської освіти. Почали відкривати перші садки, а потім і класи в початковій школі, де діти не боялися проявляти себе, а педагоги допомагали їм у цьому.

У чому корінна відмінність методу?

Відповідь на це питання дала сама Марія Монтессорі – дітей вчить те, що їх оточує. Буквально з народження малюк починає пізнавати світ, вбираючи поведінкові схеми, які спостерігає. Головним, на думку автора методики, є привчання дитини до порядку, що стане основою його майбутнього світосприйняття та світогляду.

Але порядок не повинен нав'язуватися! Малюк, стежачи за реакцією дорослого, сам розуміє, що правильно, а як себе вести не потрібно. Дитині необхідно пояснити, що ви завжди прийдете їй на допомогу в будь-якій справі, якщо вона буде дотримуватися певних правил.

А правила ці дуже прості:

  • поважай працю інших;
  • дотримуйся недоторканості особистого простору;
  • будь незалежним, звикай до самостійності.

Оволодіння цими істинами впорядковує діяльність дитини в будь-якому напрямку, формує впевненість у своїх силах, виховує терпимість до оточуючих. Дотримуючись правил, малюк знаходить своє місце в навколишньому світі, вчиться не коритися, а взаємодіяти, займатися тим, що йому близько, приносить радість та задоволення.

 

Опубліковано: 26.02.2018