Ми працюємо з 8:00 - 19:00 пн-пт
Школа радості Олени Чернявської

Методики раннього розвитку дітей, яку методику обрати?

Кожній мамі найбільше на світі хочеться, щоб її дитина росла самою здоровою, красивою та розумною. На допомогу їй створені спеціальні методики, які стимулюють прискорений та всебічний розвиток мозку, навичок і умінь маленького чоловічка.

Яку методику обрати?

Ранній розвиток дітей – предмет серйозний і налічує кілька десятків, які відрізняються один від одного педагогічних систем. Кожна з них носить ім'я свого винахідника. Мабуть, найвідоміша методика – Марії Монтессорі. Доктора з Італії заслужено називають Монтессорі революціонером-реформатором педагогіки минулого століття, настільки вибивалася її методика з поширених тоді педагогічних канонів. В основі її – спеціальне середовище, що оточує малюка та допомагає самостійно розвиватися. «Самостійно» –  ключове слово методики Монтессорі, а її головне правило: «допоможи мені це зробити самому».

Інший відомий педагог американець Глен Доман зробив ставку на пріоритет зорового сприйняття дитини. Малюка, за Доманом, можна навчити чому завгодно, демонструючи йому картки зі словами, цифрами, живими та неживими об'єктами, картинками, які зображують дії, історичні події – він запам'ятає, вивчить та зрозуміє! Відповідно до теорії Домана, такий випереджальний розвиток слід практикувати буквально з пелюшок – в цьому випадку мозок дитини прискореними темпами засвоює нову інформацію. Як вважають опоненти методики Домана, вразливе місце методики в тому, що засвоює він пасивно.

У методиці подружжя Нікітіних навпаки, дитина повноправний учасник процесу навчання, так само як і її батьки. В основі методики – спільні розвиваючі ігри, які щаслива сім'я практикує як природний навчальний захід. Нікітіни вважали, що тільки такі ігри – «очі в очі» та «рука в руку» здатні як локомотив, прискорювати розвиток маленької людини.

Ще одна відома розвиваюча методика була запропонована батькам пітерським педагогом-новатором Миколою Зайцевим. Його навчальна система на основі спеціальних кубиків і таблиць «на слуху», та відома навіть тим, хто ніколи по ним не займався! А варто було б – за допомогою «Кубиків Зайцева» діти з року з двох-трьох років буквально за пару місяців вчаться читати, а потім і рахувати. В основі методики поняття про те, що елементарною частинкою нашої мови є не буква, не склад, а так званий склад. Такі склади (ба-бу-би та ін.) малюються на гранях кубиків, а самі кубики розрізняються за кольором і наповненню, що дозволяє дитині отримати разом з розвитком мови ще й полнооб'емну та звучну картину світу.

Яку методику обрати для розвитку власної дитини? Кожна з них гарна по своєму, але має свої обмеження. Тому для максимально повного розвитку малюка мамі варто звернути увагу на кожну з них, не забуваючи про те, що вона може дати малюкові сама. Домашнє, «мамине» навчання стане відмінною платформою для подальшого поглиблення будь-якою методикою, в тому числі в спеціальних розвиваючих центрах. Але це коли дитина підросте.

 

З самого народження в маминих силах стимулювати малюка самостійно, знайомлячи його з миром у всіх проявах.

Перше – дотик,

прогладжування, масаж, пальчикова гімнастика, яку можна робити навіть місячному малюку. Просто гладьте його ручки та пальчики, ніжно розкривайте долоньку, злегка натискайте на подушечки пальчиків.

Друге – світ звуків:

мамин і татів голос, колискові та завзяті пісеньки у виконанні рідних, класична та сучасна музика, звучання різних музичних інструментів, звуки природи (живі та записані на диску). Підійде й електронна ударна установка купити яку можна в інтернет магазинах. Електронні барабани – оптимальний вибір для квартири, так як така ударна установка займає набагато менше місця, ніж «класичний» варіант.

Третє – зорове  сприйняття:

різні кольори, фігури, картинки, перші книжки, які мама пропонує малюкові, розвиватимуть його в швидкому темпі. Секрет кожного впливу буде посилений багаторазово, якщо мама не буде лінуватися постійно промовляти з малюком всі свої та його дії, а також всі зовнішні фактори, які вона пропонує для осмислення дитині.

Опубликовано: 27.02.2018