Ми знову відкрились в центрі міста, час роботи
RUS
NEW

Методика Монтессорі для розвитку дитини дошкільного віку

Сьогодні, існує маса програм і методичних рекомендацій по вихованню дітей різного віку. Однією з найбільш відомих і визнаних є методика Марії Монтессорі. Система освіти, допомагає, малюкові зосередиться на своїй особистості, відчути значимість, вже з дитинства розвиватися в здорову сучасну і дорослу особу.

Деякі мами і тата спочатку досить посередньо сприймають освіту дитини за даною методикою, але це лише забобони віку. Дорослі, що сформувалися, сучасні батьки хочуть, малюкові тільки кращого навчання і освіти і Монтессорі їм в цьому допомагає - надає можливість дитині вибирати і робити тільки те, що він бажає.

Основоположницею даної теорії є Марія Монтессорі, педагог, лектор і перша жінка, яка отримала вчений ступінь лікаря в Італії. Першими дітьми, на яких випробували методику, були малюки з явними психічними патологіями, фобіями і неврозами, які перебувають на реабілітації в місті Римі в тисяча дев'ятсот першому році.

 

Протягом семи років Марія Монтессорі заснувала власний благодійний фонд і дитячий будинок названий «Будинком дитини» для дітей, які не мають патологій і психічних відхилень. Ця організація стала родоначальником і першим дитячим будинком який застосував методику Марії Монтессорі масово, успішно застосовується по сьогоднішній день.

По суті, і алгоритму, виховання дитини за цією методикою кардинально відрізняється від інших сучасних систем дошкільної освіти. Дорослі, як правило, грають роль спостерігачів за діями дітей, а не направляють їх на актуальні з їхньої точки зору завдання.

 

Мета методики - це виховання самостійності, відповідальності і правильності прийняття рішень. Батьки повинні створювати всі необхідні умови для досягнення дитиною поставленої мети, при цьому спираючись на досягнення її самостійно. Допомога можлива лише тоді, коли дитина про неї попросить.

Звичайні, муніципальні заклади дошкільної типу не передбачають використання даних методик, діти, як правило, займаються одним і тим же ділом: малюють, грають з пластиліном, складають пазли. Педагоги практично не втручаються в процес, але чуйно стежать за тим, щоб діти не відволікалися на інші справи.

 

Приватні дитячі сади, маючи, в арсеналі освіти систему Монтессорі займають кожну дитину за індивідуальним інтересу в залежності від набору навичок і здібностей. Зайнятість формується з інтересу, іноді дітей ділять на невеликі групи: двоє грають в кубики, троє займаються ліпленням, одна дитина розглядає і озвучує картинки.

 

Має місце підвищена увага, до вікових рамок дитини виходячи з розвитку навичок відповідно до віку. Методика Монтессорі найбільшим чином орієнтована на дітей які купують дошкільну освіту, вікові рамки учнів коливаються від шести, дев'яти місяців до п'яти років, хоча існують і групи пізнього віку, дітей від шести до десяти років.

Особливість методу Монтессорі - генерація середовища розвитку (середовища Монтессорі), метою якої є стимуляція бажань дитини до прояву індивідуальних здібностей самостійно. Традиційні заняття в державному дитячому садку зовсім не схожі на освіту за методом Монтессорі - діти самі знаходять і виправляють свої помилки.

Вихователі та педагоги дошкільного закладу не повинні робити акцент на примусове навчання дитини їх завдання лише контролювати процес - керувати самостійністю дітей. Монтессорі розвиває уважність, творчу складову, логіку, пам'ять, моторику дитини.

Підвищена увага приділяється індивідуальним іграм всередині численного колективу, діти освоюють побутове життя, ази соціуму, сім'ї, що в першу чергу розвиває сміливість в прийнятті рішень і соціальну самостійність.

Опубліковано: 27.02.2018